Se även Personuppgiftspolicy och cookies >>
Betalsätt
Kortbetalning: 0 kr
Vi använder oss av Stripe som är PCI Service Provider Level 1 certifierad och har därmed möjlighet att säkert hantera kortinformation, allt för din trygghet.
Skid- och vallaservice och samt leverans i hämtlagret Hammarby Sjöstad kan även betalas med Swish: 123-354 36 67
Leverans
Sverige
Lagervaror levereras helgfri måndag-fredag när beställning gjorts innan klockan 10:00. Vi levererar med DB Schenker i form av spårbara ombudspaket eller i brev för små försändelser av lägre värde.
Leveranstid 1-4 dagar beroende på var du bor i landet.
Europa
Lagervaror levereras helgfri måndag-fredag när beställning gjorts innan klockan 11:00. Vi levererar med DHL i form av spårbara paket eller i brev för små försändelser av lägre värde.
Leveranstid beror på vilket land paketet skickas till. Vi levererar till Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Italien, Lettland, Litauen, Polen, Slovenien, Tjeckien, Tyskland och Österrike.
Hämta själv
Beställningar kan även avhämtas utan fraktkostnad hos Exacta Logistics på Lundåsvägen 10 i Hallstavik (helgfri vardag kl 7-16) eller i hämtlagret på Korphoppsgatan 33 i Hammarby Sjöstad på kvällar och helger (bokas via info@skibike.se eller Messenger: skibikenordic).
Fraktpris
Inom Sverige 49 kr för order upp till 699 kr, därefter fraktfritt. Utanför Sverige, fast fraktavgift om 99 kr.
Skadat paket eller innehåll
Det är viktigt att du kontrollerar paketet när du hämtar ut det och anmäler transportskadan direkt till transportföretaget.
Saknat paket
I samband med att vi skickar iväg ditt paket så får du ett sändningsnummer via mail. Här kan du hålla koll på paketet under transporten.
Om paketet eller brevet inte har kommit fram inom fem helgfria vardagar så ber vi dig kontakta oss.
Retur av varor
Vid beställning via Internet har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. Kontakta oss om du ångrar dig. Du kan mejla till Ski&Bike via info@skibike.se om du ångrar dig. Varorna ska vara oanvända och återsändas i oskadad originalförpackning. Kunden står för returfrakten.
Ej uthämtat paket
Beställning som är levererad med postpaket och ej utlöst inom 14 dagar returneras till Ski&Bike. För icke utlösta/uthämtade paket debiterar vi en hanteringskostnad på 395 kr.
Reklamationer
Kontakta alltid Ski&Bike via info@skibike.se innan du skickar tillbaka din vara.
Returadress
Ski&Bike Nordic
c/o Exacta
Lundåsvägen 10
763 30 Hallstavik
Återbetalning vid retur
Återbetalning till dig sker på samma sätt som betalningen vid köpet (t ex ett köp som gjordes med ett kreditkort krediteras på samma kort). Om du har betalat med Swish så sker återbetalning till ditt bankkonto.
Garanti
Hos oss gäller garantier utifrån vad varje varumärke anger (i regel 1 år). Du måste ha följt produktens skötselanvisningar för att kunna utnyttja garantin.
Länk till tvistlösningssida
Enligt lag är vi skyldiga att länka till EUs tvistlösningssida (ec.europa.eu/odr), men vi förutsätter att är en nöjd kund hos oss.
Kontaktinformation
Ski&Bike Nordic
E-post: info@skibike.se
Facebook: @skibikenordic
Instagram: @skibikenordic
Adress
Endast enligt särskild överenskommelse.
Ski&Bike Nordic
Korphoppsgatan 33
Stockholm (Hammarby Sjöstad)
Org.nr: 690731-1499
Plusgiro: 91 35 85-6
Swish: 123-354 36 67